Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Jun 30, 2010

Kos Makan di UiTM

saya sedang melakukan kajian mudah berkaitan makanan yg sesuai dgn harga rm4 termasuk minuman utk disediakan kpd warga uitm. terima kasih kpd skp di ined krn sudi berkongsi keperluan pengguna dan maklumbalas.

semasa saya berada di itm pada 1985, kos makan malam saya adalah rm1 utk nasi lemak dan rm0.50 utk minuman. terdapat sebuah gerai di gerai2 seksyen 2 shah alam yg menjual air bandung pada harga rm1.00. harga tersebut dianggap tidak berpatutan. harga nasi ayam hanyalah rm2.50. mungkin nampak murah berbanding sekarang.

saya akan tercengang melihat kawan yg mempunyai wang kertas rm50. saya juga akan memikirkan bhw kawan yg memakai jam sbg mereka drpd kalangan yg berada. seingat saya, saya akan mendapat rm20 utk makan dan minum semasa di itm dan juga utk tambang bas balik ke rumah.

pelajar skp memaklumkan kos sekali makan secara kasar adalah rm5. pelajar fsr memaklumkan kpd saya kos makan sehari mereka antara rm10 hingga rm20. saya bajet kos makan saya semasa di uitm maksima rm10 shj.

2 ulasan:

olie_8 berkata...

betul sir apa yg pelajar yg lain ckp tu..agak mahal kos mkn sekarang..smpai ada juga student terpaksa ikat perut untuk berjimat..

cebad berkata...

boleh cadangkan menu yg sesuai dgn rm4 termasuk minuman?