Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Jun 23, 2010

Tan Sri SM Salim - Tak Seindah Wajah



ada orang kerjanya hanya utk kepentingan diri shj. walau pun tahu bila dlm organisasi, kebaikan utk organisasi adalah perkara utama. dan organisasi perlu seorang pemimpin yg mampu memimpin organisasi ke arah yg lebih baik lagi.

maka amatlah sedih apabila terdapat mereka yg sama yg ingin rosakkan organisasi. setiap pemimpin akan dikenakan dgn surat layang. dan pengurusan yg menyokong pemimpin turut diseret sama. kesemuanya ini kerana tamak. dan lupa tanggungjawab dan amanah kpd agama dan bangsa.

dan saya tidak sukai kerana menjadi benteng terhadap serangan mereka. mereka boleh berpura2 dgn orang lain. mereka boleh buat di depan lain, di belakang tikam belakang. saya tidak akan mudah tunduk kpd pengkhianat agama dan bangsa yang sanggup melihat organisasi runtuh kerana ketamakan mereka.

kita tidak boleh menunggu balasan di akhirat sahaja. jika kita mampu mengubahnya sekarang, maka ubahlah. jika tidak kita dianggap tidak berkemampuan. dan kita akan sentiasa diambil peluang utk memuaskan kepentingan sendiri shj.

Tiada ulasan: