Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Jun 06, 2010

Team Building FSR 2010

Tahniah dan terima kasih kpd puan aishah, penolong pendaftar pentadbiran fsr yg berjaya mengadakan prgrm team building utk fsr di morib. yg penting adalah mereka yg hadir. mereka yg tidak hadir tanpa alasan adalah mereka yg tidak ingin menjadi ahli pasukan fsr.

membina satu pasukan bukanlah sesuatu yg mudah.ianya juga bukanlah sesuatu yg susah. walaupun sebahagian drpd teori dan amali telah diketahui, tetapi pengalaman berkongsi pengalaman dgn ahli pasukan baru dan lama adalah amat berharga. keikhlasan dan kejujuruan terserlah dan tidak dpt disorok atau dilakunkan.

mengikut teori pareto, 20% drpd ahli akan menyumbang 80% hasil yg positif kpd organisasi. jadi, 80% masalah adalah hasil 20% ahli juga. jika mengikut kata fasi, kita kena forgive dan forget. tetapi mengikut seorang prof di uitm, lebih baik kita forget shj mereka yg tidak ebrminat menjadi ahli pasukan dan engkar arahan pemimpin.

biarkan luncai2 dgn labu2 mereka. mereka tidak ikhlas utk membina pasukan dan organisasi. spt kata seorang sahabat, setelah pemimpin dilantik, kita patuhi arahannya. dan janganlah kita menghilangkan diri tanpa memaklumkan kpd pemimpin. komen pemerhati, ini spt satu sabotage (utk mengaibkan pemimpin?.

tahniah dan terima kasih kpd kesemua yg hadir walau hanya sekejap sahaja. yg penting adalah komitmen kita utk memperbaiki fsr. terima kasih kpd 'kajol' wan, 'shah rukh' ami, dan pasukan drpd bollywood iaitu ah kee, shahrul, sherry, mai, mont, dan ina. rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr hi-5!!!!!!!!!

Tiada ulasan: