Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Jun 02, 2010

Pelantikan Semula

31 mei 2010, genap tempoh pelantikan saya sebagai ketua unit pengurusan kualiti di ined selama 25bulan. 1 jun 2010 bermula pelantikan semula saya tetapi sbg ketua kepimpinan dan kualiti ined. insyaallah selama setahun lagi.

matlamat utama pelantikan saya adalah membantu kolej bersekutu uitm mendapat pensijilan iso 9001:2008. saya membantu ined menguruskan spk iso 9001:2000 dan sekarangnya spk iso 9001:2008.

saya bermula dgn hanya saya seorang shj di unit kualiti. kemudiannya saya dipinjamkan seorang pegawai eksekutif drpd pejabat pengarah ined. pada awal 2010 saya mendapat seorang kerani. tahun depan adakah akan berlaku pertambahan staf di unit saya?

hari ini saya berbincang dgn staf saya matlamat/skt utk 2010. saya gunakan pdca bukannya pda. ianya utk memudahkan perancangan, pelaksanaan dan semakan utk penambahbaikan. setiap kerja saya harap direkodkan sbg bukti kerja dilakukan. saya tegaskan kpd staf saya, jangan kita menolong orang yg takmahu jalankan tugas dan tanggungjawabnya. nanti mereka akan sentiasa mengharapkan unit kualiti menyelesaikan masalah dan amanah mereka.ini boelh menyebabkan tugas dan tanggungjawab kita terabai dan tidak diselesaikan. penilai skt akan melihat seolah2 unit kualiti tidak buat kerjanya yg sepatutnya.

Tiada ulasan: