Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Februari 02, 2010

AWAS - Penipu Melalui Panggilan Telefon

Sedang saya makan tengahari, saya menerima satu panggilan telefon. Suara menyatakan bhwbeliau drpd sebuah bank. Dan saya mempunyai urusan kad kredit bernilai RM3ribu lebih yg belum disahkan. Tetapi yg mencurigakan adalah cara percakapan dan suara yg nampak macam sengkek aje.

Saya pun menelefon ke nombor telefon pemanggil - 603-2178-8888. Saya disambung ke khidmat pelanggan sebuah bank. Suara automatik kedengaran biasa apabila kita telefon ke bank2 dan syarikat2. Saya disambungkan kpd seorang pegawai khidmat pelanggan. Saya maklumkan panggilan telefon yg saya terima.

Saya dimaklumkan bhw panggilan yg saya terima adalah satu cara utk emndapatkan pengenalan saya. nasib baik saya tak cakap apa2 dgn sesiapa semasa panggilan pertama. Awas saudara dan sahabat saya. Di dunia ini ramai penipu. Mereka ingin hidup senang. tetapi mereka lupa keadilan di akhirat. Berdoalah semoga kita sentiasa dilindungi Allah drpd niat, angkara buruk dan kezaliman makhluk2Nya.

Tiada ulasan: