Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Februari 28, 2010

Berubah

Dalam hidup kita diberi pilihan. Untuk memilih yg terbaik, kita perlukan ilmu.

Bacalah. Bacalah. Bacalah. Belajar. Buat. Ajar. Kebanyakannya pada masa yg sama kita akan belajar, buat dan mengajar. Mungkin pada awal2nya kita belajar shj. Kemudian kita kena amalkan. Kemudian kita perlu berkongsi ilmu yg ada dgn orang lain.

Dgn ilmu, kita berdoa agar kita akan berubah kpd keadaan yg lebih baik. Kita berdoa agar kita dimurahkan rezeki yg halal. Tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum kecuali kaum tersebut berusaha utk berubah.

Sekali air bah, sekali pantai berubah. Setiap kali ombak menghempas pantai, pasir akan berubah. Pantai akan berubah sama ada semakin kecil atau sebaliknya. Bagi kita, setiap detik masa berlalu, semakin pendek masa yg kita ada di dunia milik Allah. Maka cepat2lah buat keputusan utk berubah kpd keadaan yg lebih mendapat keredhaan Allah. Dirikanlah solat, tunaikanlah zakat.

Tiada ulasan: