Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Februari 05, 2010

Pagi Jumaat Yang Indah

Alhamdulillah kita masih dipanjangkan umur olehNya untuk dpt menikmati sehari lagi hidup di dunia. Gunakanlah sebaik2nya utk membuat bekalan ke akhirat. Begitu cepat masa berlalu. Dah pun bertemu satu jumaat lagi.

Hari ini sehingga ahad ada bengkel di fakulti. bermula jam 8.00 pagi hingga 10.30malam. Jadi saya berkemungkinan 'mis' majlis saudara dan sahabat pada minggu ini. Maafkan saya ye. Bukan tidak sudi, tetapi bertugas menjalankan tanggungjawab.

Pagi ini hujan turun membawa suasana nyaman. Tetapi bg kawan2 yg sangkut dlm 'jam', hujan membawa masalah. Mereka akan lambat ke pejabat. Dan ini akan mengganggu kerja2 lain pada hari ini kerana bermula dgn mood yg kurang baik.

Saya sentiasa sarankan agar hari Jumaat kita cuti umum. Maka kita dpt hadir ke solat jumaat dlm keadaan tenang dan tenteranm tanpa tergopoh2 nak pergi dan balik dari masjid. Tetapi keputusan di dunia adalah keputusan manusia yg buat. Jadi jika ada yg bermasalah kerana jumaat bukan cuti umum, pemimpin yg tanggung. Selamat melalui hari Jumaat yg mulia.

Tiada ulasan: