Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Februari 04, 2010

Tahniah Bos *

Saya lihat tergantung di dalam bilik bos saya sepasang uniform. Ingatkan bos saya hantar unformnya utk di dry clean. Tapi setelah diperhatikan betul2, ada kelainan pula. Bukan macam biasa uniform tu.

Ada satu bintang. Dah jadi brig.jen dah bos saya. Wah.Tahniah bos. Dulu setaraf dgn kolonel. sekarang dah naik satu tahap. Tapi saya tengok dapat beret dan cap aje. Tak dapat topi keras tu. Kalau dapat topi keras tu lagi sesuai. Dah jadi satu bintang adale daun padi emas di topi.

Saya masih spt dulu. tiada paku atau bintang. sebab cara saya bekerja tidak perlukan paku atau bintang. tapi kalau dpt mcm bos, cantik juga. jadi, tak dpt uniform, dpt tolong bawa beg bos jadile. sebagai pegawai pengiring. silap2 kena kiwi kasut bos.

ini mengingatkan semasa dulu2. memang kena kiwi kasut. kalau boleh sampai nampak muka cikgu. cikgu pulak kurang cerah. maka mengkiwi kasut adalah satu tugas yg berat juga. takpe, kenangan manis, seronok.

Tiada ulasan: