Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Februari 18, 2010

Desaru

Saya di Desaru pd dua hari lepas. Pergi bertugas ya. Ada la makan angin, lepas buka mulut luas2.

Semasa ke desaru dari arah bertentangan kenderaan tak putus2 untuk kembali ke KL. Dan makin hampir dgn desaru, kenderaan dr desaru pula banyak. Hari pula panas terik. Sampai aje di desaru, saya flat. heatstroke kot? yang saya tahu dehydration rate saya amat tinggi dan cepat. 10jam kemudian baru recover. memang jenis kulit tak tahan panas.

Saya lupa, dlm perjalanan jauh, dan hari yg panas, sebaik2nya saya tidak pasang aircond. cermin kereta sebaik2nya diturunkan. walaupun panas cara sedemikian, kita sedar bhw kita sedang kehilangan air yg banyak. tapi jika menggunakan air cond, kadar dehydration lebih cepat kerana melalu cahaya dan suhu, dan juga melalui pendingin/pengering hawa.

Alhamdulillah, tadi perjalanan kembali dr JB cuaca mendung dan adakalanya hujan. Jadi cuaca tidaklah seperti perjalanan ke desaru. Walau bagaimana pun, insyaallah saya akan bertugas ke desaru lagi.

Tiada ulasan: