Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, April 12, 2011

Kerja Kosong dan Banyak Kerja

tengahari tadi saya makan tengahari di pusat inovasi bersama mantan staf saya di upk ined. sementara menunggu mereka sampai saya ke bahagian pengambilan dan pusat antarabangsa. niat nak jumpa kawan di situ.

saya sedang 'headhunting' utk mendapatkan staf yg dapat membantu saya di tempat kerja baru. malangnya kawan tersebut tak ada. seraya saya berjumpa dgn seorang ketua di situ. beliau menawarkan kpd saya jawatan yg melibatkan tugasan2 peringkat antarabangsa. beliau pernah bertanya kpd saya tentang jawatan ni dulu. saya minta maaf kpd dia kerana saya sudahpun bermula di pejabat baru. insyaallah saya akan cuba cari seorang staf akademik lelaki yg berminat sebagai pegawai latihan dan perantara dgn pihak2 antarabangsa.

kemudian saya berjumpa dgn kawan berkenaan program ke sabah. alhamdulillah, ianya berjalan lancar. seterusnya saya berjumpa dua rakan sefakulti di kafe. insyaallah, seorang akan melanjutkan di peringkat phd pada tahun ini dan seorang lagi pada tahun depan. dan kemudian saya menjamu selera bersama kedua2 mantan staf saya dari ined. hampir kami habis makan, seorang kawan sampai bersama rakan2 sefakultinya termasuk dekannya. saya maklumkan kpd kawan saya kekosongan di ined iaitu jawatan saya di ined. dukacita, beliau menjawat tugas yg sama di fakultinya. pencarian utk ketua upk berterusan. yg sesuai adalah yg ada kelayakan 'lead assessor' utk qms iso.

selepas makan, mantan staf saya balik ke ined, saya ke meja lain berjumpa seorang kawan. saya tanya jika beliau berminat utk mengajar kursus kaunseling menggantikan saya di fsr. alhamdulillah, beliau berminat. dan kemudiannya saya menemankan sementara seorang rakan sefakulti makan tengahari bersama suaminya. saya bertanyakan tentang persatuan alumni uitm. suami kawan saya berjanji akan memberikan website yg tepat dan terkini.

dan akhir sekali saya berjumpa seorang pakar serangga. seperti biasa, soalan diantara kami berdua adalah 'bila nak ke taman negara?' satu jam yg sangat bermanafaat utk saya. 8 drpd 9 perkara dpt dibincangkan. alhamdulillah.

Tiada ulasan: