Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, April 13, 2011

Sekum

sekum dalam bahasa melayu kelate. dlm bahasa melayu am adalah sesuai.

saya cuba pastikan ke mana saya akan berada sama ada secara sukarela atau arahan kerja, saya akan sekum dgn tempat dan orang2nya. jika kemungkinan saya tak akan sekum, maka saya akan cuba elakkan drpd berada di tempat tersebut.

sekum penting utk produktiviti. ianya berkaitan dgn topik2 yg saya bersedia menyelia pelajar2 tesis di fsr. sekum berkaitan dgn motivasi, kepuasan kerja, 'burnout', anxiety, kemurungan, gaya kepimpinan. setiap kali saya berbincang dgn pelajar2 dibawah seliaan dan akan diselia saya, saya akan kaitkan topik2 dgn produktiviti. produktiviti berkaitan sumbangan kpd organisasi.

dlm kaunseling ianya berkaitan 'conducive environment to encourage growth and development'. maka jika saya rasa saya tidak sesuai dgn sesuatu tempat kerana saya sudah tidak menyumbang secara positif, lebih baik saya ke tempat yg menggalakkan perkembangan saya dan organisasi secara positif. alhamdulillah.

Tiada ulasan: