Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, April 16, 2011

Seminar IGS

hari ini, esok dan 2 hari pada hujung minggu depan, insyaallah saya akan hadir ke program anjuran institut pengajian siswazah uitm. ianya adalah keperluan utk pelajar phd spt saya. utk pelajar tahun pertama, wajib hadir ke 8 modul sebelum boleh hadir ke sesi 'defence proposal'.

terdapat 2 kumpulan utama. 1 utk pelajar gugusan s&t. dan 1 lagi kumpulan (kumpulan saya) utk pelajar sains pengurusan dan sains kemanusiaan. hampir penuh dean kuliah f di kompleks s&t dgn pelajar2 penyelidikan samada utk master atau phd. terdapat ramai juga pelajar dari luar negara, iaitu dari negara2 arab.

majoriti yg buat phd adalah mereka yg telah berusia melebihi 40. tapi ramai juga yg muda2 utk master. tahniah kpd semua yg masih ingin meneruskan mengejar ilmu ke peringjkat yg lebih tinggi.

seorang pensyarah sekarang perlu ada phd. tapi yg penting bg seorang pensyarah adalah sikap dan minat utk ingin sentiasa belajar, mengamalkan ilmu yg ada dan berkongsi dgn tepat ilmu yg baik2.

Tiada ulasan: