Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, September 29, 2011

Kuliah dan Pentadbiran

tugas utama sebagai staf akademik adalah berkongsi ilmu dgn pelajar di bilik kuliah. tugas seterusnya adalah menjalankan penyelidikan dan persidangan utk berkongsi ilmu dgn pelajar dan para akademik dalam bidang yg sama. seterusnya melalui penulisan dan penerbitan adalah berkongsi ilmu dgn pelajar, para akademik dan masyarakat yg berminat dgn bidang kita.

ada diantara para akademik yg mempunyai tugas pentadbiran. ada yg meminta. ada yg diberi. tugas pentadbiran saya bermula dgn jawatan ketua program. seterusnya sbg ketua unit kualiti. dan terkini sbg ketua di pej jaringan industri dan masyarakat. semasa mesyuarat pada pagi tadi semasa memperkenalkan diri saya, saya nyatakan saya sebagai ketua di pej tnc jim. ketua spesifik utk apa belum ditetapkan lagi. tugas saya adalah menjalankan arahan tnc dari semasa ke semasa. menjalankan tugas2 khas.

macam laision officer la kot. ini mengingatkan saya kepada soalan seorang profesor yg pernah menjadi tnc. tanya beliau kpd saya 'bad, u ni peg khas i ke?'. saya tak tahu nak jawab. tapi mengikut tnc bos saya skrg,'bad u mcm peg khas i'. maka masin jugak mulut prof pada tahun 2006. maka terpaksalah saya mendapatkan pakaian khas utk tugas sekarang. insyaallah esok akan saya ambil sepasang dulu.

Tiada ulasan: