Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, September 12, 2011

SRB201 SR2212M2 Sep 2011

pagi tadi setelah ujian utk kumpulan sr1135d1, saya mempunyai kelas perakaunan kumpulan sr2212m2. kelas selama 2jam.

ramai pelajar sr2212m2 dari pantai timur semenanjung malaysia. ramai oghe kelate. saya bgtau saya terasa macam berada di kampus uitm cawangan machang. dan seperti biasa, kelas pertama akaun saya akan tanya berapa ramaikah yg ada pengetahuan dlm perakaunan. dan seperti biasa jawapan adalah tidak ramai.

tetapi setelah dilakukan sedikit latihan, ramai sedar bhw mereka sebenarnya ada pengetahuan dlm perakaunan. mereka juga tahu secara tidak formal tentang penyata kewangan dan bajet. kalau tak, macamana mereka boleh menguruskan diri mereka belajar di uitm sehingga sem2 sekarang.

setiap semester kelas adalah selama 14minggu dan setiap minggu selama 3jam (campur tolak). usaha utama dan pertama adalah utk menarik minat pelajar utk ingin hadir ke kelas. kemudiannya utk minat berkongsi ilmu dlm perakaunan. kerjasama pensyarah dan pelaajr adalah sama penting.

Tiada ulasan: