Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, September 06, 2011

Niat Buruk Dgn Senjata

saya sentiasa was2 apabila melihat motorsikal yg tidak mematuhi lampu isyarat. motorsikal yg tidak menggunakan laluan motorsikal. motorsikal bergerak secara berkumpulan. penunggang motorsikal yg memakai fullface gelap.

saya juga sentiasa was2 melihat pemandu yg memandu sambil menggunakan telefon bimbit. pemandu yg menukar arah tanpa menggunakan lampu isyarat arah. pemandu yg kereta bercermin gelap.

bg saya mereka yg tersebut di atas berkemungkinan berniat tidak baik. kalau baik mereka akan 'transparent' dgn tindakan mereka. tidak perlu sorok2. tidak perlu dlm misteri. dan bagi saya apabila mereka bertindak sedemikian, mereka sebenarnya secara sengaja berniat tidak baik. secara sengaja menggunakan kenderaan mereka sbg senjata untuk menyusahkan orang lain.

dan mereka yg di atas adalah suspek yg perlu diperhatikan dan dicatit pergerakan, dan identiti mereka. suspek termasuk mereka yg apabila menelefon saya akan terpapar 'private number'.

Tiada ulasan: