Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Julai 07, 2013

Jaga Exam dan Sihat

jaga exam ini berkaitan mengawas peperiksaan. pagi tadi, pagi ahad saya antara bertugas mengawas peperiksaan. ada 2lagi pensyarah bersama saya dari fsr.

selalunya kita fikir tugasan jaga exam satu tugasan membosankan. kita dah set minda kita sedemikian. ramai drpd kita yg set jaga exam satu tuags yg berat, bosan dan adakalanya satu hukuman atau deraan. maka ramai set minda jaga exam satu aktiviti yg negatif. kesannya kita akan rasa jaga exam aktiviti tak sihat.

cuba kita ubah minda kita dan set jaga exam sbg satu nikmat. jaga exam adalah hadiah utk kita menjaga kesihatan kita. mulakan dgn senyuman. kemudiannya gunakan peluang utk meronda2 dalam bilik peperiksaan untuk capai 10,000 langkah utk kesihatan kita. jika kita banyak berjalan semasa jaga exam, kita boleh kenal latarbelakang pelajar kita dgn lebih baik juga. harap2 ramai pada sem depan akan suka dan rela jaga exam.

Tiada ulasan: