Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Julai 16, 2013

Kawan dan Kerja

kawan boleh buat kerja jadi baik. kawan boleh buat kerja jadi kurang baik.

tadi dua orang kawan datang jumpa saya. mereka saya minta tolong saya untuk perbaiki prestasi organisasi. alhamdulillah, setakat ini ada nampak perubahan positif kepada organisasi. walau pun ada beberapa staf organisasi yg masih dgn cara lama cara tiada atau kurang produktif.

kata seorang kawan, 'bagaimana boleh ada orang yg buat salah rasa tak bersalah? dapat gaji tapi tak produktif. malah menjadi penghalang kepada kemajuan dan pembangunan organisasi.' saya tak tahu nak jawab sebab saya bukan seperti itu (rasa2nya).

jika saya rasa saya menghalang kemajuan atau tidak membantu organisasi, kebiasaannya saya akan beredar. ianya untuk mengelakkan tambah dosa mereka yg terlibat termasuk saya.

Tiada ulasan: