Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Julai 28, 2013

Pilih Kerja

seeloknya kita dapat pilih kerja yg kita ingin dan boleh lakukan. kita biasanya akan pilih kerja yg kita suka.

kerja yg kita suka ada kaitan dgn mereka yg telah dan akan bekerja dgn kita. pernah saya ditegur kerana buat kerja seumpama 'charity'. dan apabila kerja terhasil, tiada pengiktirafan atau penghargaan. maka saya ditegur kerana seolah2 dipergunakan. seolah2 ditumpang usaha dan hasil kerja saya tetapi yg dapat nama adalah orang lain. insyaallah rezeki ditentukan allah.

memang seronok menumpang nama bagi kebanyakan pihak. ianya utk ganjaran kpd penumpang bukan kepada pengusaha. mungkin sekali dua terlepas pandang. tapi lama2 kita kenal integriti dan kredibiliti yg hanya tahu menumpang. lama2 kita akan tinggalkan dia.

Tiada ulasan: