Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Julai 09, 2013

Ramadan Ini

bersama kita berdoa semoga ramadan kali ini adalah ramadan yg lebih baik bagi kita semua. andaikan seolah2 ramadan ini adalah ramadan terakhir kita.

bersamalah kita berusaha untuk mendapatkan keberkatan dan nikmat ramadan. seorang penceramah menyatakan bahawa ibadah solat wajib dilakukan dalam bulan ramadan dapat memberi ganjaran berlipat kali ganda. begitu juga ibadah solat sunat akan membolehkan kita mendapat pahala yg berganda.

tapi janganlah kita hanya fokus kepada puasa tetapi solat dilupakan. solat adalah rukun islam kedua. berpuasa di bulan ramadan adalah rukun islam ketiga. dan jangan lupa utk mengucap dua kalimah syahadah pada setiap hari. ada syarat wajib puasa. ada syarat sah puasa. kalau tak tahu bertanyalah.

selamat menunaikan ibadah puasa di bulan ramadan ini. juga semoga kita mendapat keberkatan utk kejayaan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: