Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Julai 01, 2013

Rumah dan Ramah

dah pergi pusing2 banyak bank. jumpa pegawai bertanya tentang pinjaman perumahan.

mengikut cuepacs, 45% kakitangan kerajaan belum milikki rumah sendiri. saya tergolong dlm kumpulan ini. maka setelah bersetuju utk membeli sebuah rumah pelik, iaitu rumah di awan-awangan, misi mendapatkan pinjaman perumahan dilakukan.

spt saya maklumkan terdahulu, wakil bank menyatakan tiada pinjaman utk nilai rumah yg ingin saya beli. mungkin bank tidak lagi memberi perkhidmatan utk yg kurang mampu menguntungkan bank dgn besar2an. mungkin sebab saya bukan mereka yg dapat hasilkan keuntungan tahunan berbilion rm kpd pihak bank.

maka kesemuanya menasihatkan saya utk memohon pinjaman peribadi. jumlah keuntungan kpd ihak bank adalah melebihi 30%. ada sehingga 40%. malah ada sehingga 65%.

tapi alhamdulillah, kesemua pegawai bank yg saya jumpa ramah semasa berbincang dgn saya. terima kasih. akhirnya saya pilih bank yg berada di dlm uitm. sebab lebih saya kenal dan ramah dgn pegawai tersebut yg juga orang kampung.

Tiada ulasan: