Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Julai 04, 2013

Orang Kaya dan Saya

hari ini terasa seperti orang kaya. sebab pandu kereta baru ke pejabat. kereta dimilikki adik saya.

saya pandu ke pejabat sebab ada beberapa kawan di fakulti minta dibawa kereta baru ke pejabat utk mereka lihat. jadi di epjabat tadi saya macam nak jual kereta. beberapa kawan menilik kereta baru. walaupun sebenarnya mereka dah pun menilik semasa di bilik pameran. dan ada diantara mereka yg telah pun menempah kereta jenis sama cuma warna berbeza. seorang lagi akan memilih kereta sama dan warna sama dgn kereta saya pandu hari ini.

seronok juga bawa kereta baru. terasa saya macam orang kaya kerana pandu kereta yg harganya tinggi. tapi saya sedar realitinya saya tak mampu milikki kereta yg saya pinjam hari ini. bajet melebihi kiraan saya iaitu harga kereta secara kasar kita mampu milik/beli bersamaan 10bulan gaji. tapi jika ada rezeki menumpang kereta yg baik, alhamdulillah walaupun bukan milik sendiri.

Tiada ulasan: