Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Ogos 15, 2011

Batuk

dah berbulan2 saya batuk. bukan batuk biasa iaitu batuk di awal pagi. ianya batuk bukan kerana selsema. 2 ogos lepas saya ke klinik dan diberi cuti sakit utk rehat. ianya juga berkaitan batuk yg teruk saya alami pada hujung minggu sebelum puasa.

pada tahap teruk, saya akan batuk setiap sejam. ianya mengganggu tidur saya. apakah punca batuk saya ni? adakah ianya batuk kering iaitu tibi? saya tidak merokok jadi batuk saya bukan berpunca drpd merokok. pemeriksaan di klinik tidak membimbangkan jika berdasarkan reaksi doktor.

kebaikan batuk kpd saya? suara serak, jadi kurang bercakap di bulan puasa.selera makan pun kurang. muscle di bahagian bawah perut kuat. ada baik juga batuk ni disebalik mengganggu suasana bersama rakan kerja dan tetamu.

saya cuba batuk di awal pagi utk memudahkan pernafasan. utk memudahkan pernafasan. utk memudahkan memenuhi hajat. insyaallah, batuk saya akan sembuh.

Tiada ulasan: