Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Ogos 27, 2011

Bazaar Ramadan 1432H

petang tadi saya ke bazaar ramadan di ss18 subang jaya. ianya kali ketiga saya pergi utk tahun ni. saya pergi pada hujung minggu aje.

pesan emak, tolong beli nasi kerabu dan sedikit lauk lain, air kelapa. sampai di bazaar, saya tercari2 gerai nasi kerabu. takde peniaga nasi kerabu. dah balik kampung atau jualan cepat habis dan dah balik awal kot. penjual air kelapa hanya seorang saja tadi.

banyak ruang yg kosong. peniaga mungkin balik awal atau dah balik kampung. terdengar peniaga bgtau hari ada last mereka berniaga. ada yg bagitau esok hari terakhir mereka buka gerai. isnin kemungkinan bazaar tiada yg berniaga sebab ramai atau hampir kesemua berasal dari luar subang jaya.

alhamdulillah, pusingan saya ke3 di bazaar, saya lihat gerai nasi kerabu baru di buka. lambat rupanya sebab dah hampir 6.30 baru buka. saya beli 5bungkus nasi kerabu. kemuadiannya beli air kelapa, satay ayam dan ayam percik. habis >rm50 utk 6 orang. kurang drpd berbuka di majoriti hotel yg anjurkan majlis berbuka.

hari ini 27ramadan 1432h. tinggal 2-3 hari shj lagi di bulan mulia ini. insyaallah panjang umur, tahun depan saya akan kunjung bazaar ramadan di ss18 lagi.

Tiada ulasan: