Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Ogos 06, 2011

Puasa dan Makan

puasa melibatkan menahan diri daripada makan setelah subuh sehingga maghrib. dan juga beberapa perkara lain.

tapi kebiasaannya pada bulan puasa orang ramai seronok dgn juadah yg terdapat di bazar dan tempat berbuka puasa. ada pelbagai juadah. setengahnya hanya boleh didapati semasa bulan puasa shj. maka pembeli sanggup beratur utk membeli juadah istimewa spt popiah di sek 14 petaling jaya.

apabila kita berpuasa, selalunya berat badan akan berkurang. tapi ada juga yg berat badannya bertambah. sebab makan benda2 yg jarang dijumpa pada bulan2 biasa. juga kerana nak memastikan berbaloi dgn bayaran utk berbuka.

memang seronok berada di bulan ramadan. saya berdoa utk dpt mengurangkan berat badan. dan nampak gayanya ianya dimakbulkan. saya dah lama batuk2. selera makan pun berkurang. ubat dah habis dimakan. sekarang ambil teh dan madu. insyaalah akan sembuh drpd batuk yg berpanjangan ni.

Tiada ulasan: