Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Ogos 20, 2011

Kay Ef See

semalam saya berbuka dgn 2ketul kfc. ianya adalah pemberian oleh ayah hanif, anak bongsu arwah tok sof. beliau 'spend' (the correct word is treat) saya sekeluarga sempena dgn gaji pertama (?) beliau di tnb. terima kasih ayah hanif, semoga sentiasa ayah hanif mendapat rahmat Allah.

kfc banyak makna. kelantan football club, dsbnya. tapi kfc lebih dikenali adalah jenama ayam goreng dari usa. banyak cerita utk saya ceritakan berkaitan kfc. saya pernah gelarkan ia sbg kent** tok ki fc sebab gambar 'trademark' adalah seorang lelaki tua (rambut, misai dan janggut puteh = tua).

pernah pada 1983, saya ajak seorang saudara pi makan kfc di pj (yg asal, bukan puchong jaya, bukan putra jaya). sebelum keluar rumah kira duit cukup2 utk tambang teksi dan makanan. tetapi saya lupa bhw ada cukai utk makanan. nasib baik saudara ada bawa duit. kalau tak dah balik berjalan kaki ke rumah yg bukannya dekat.

kalau dulu2, boleh makan banyak ketul kfc. skrg, maksima 2 ketul. kalau lebih pun, jika makan drumstick dan sayap aje. dan dulu2 pernah mak goreng ayam dgn tepung kfc kerana anak2 nak makan kfc. skrg dah ada kelantan fried chicken. tak tau lah brp harga seketul skrg. dulunya rm1 (tak silap saya).

Tiada ulasan: