Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Ogos 03, 2011

Duduk Diantara 2 Profesor

pada beberapa tahun yg lepas, di gym fsr, saya duduk diantara 2 bakal profesor. masa tu mereka berdua masih prof madya. di hadapan saya adalah profesor penuh. ianya di satu majlis makan malam yg sering diadakan oleh gym fsr.

sekarang, ekdua2 prof maday telah menjadi profesor penuh. seorang telah merantau sehingga ke india. seorang akan merantau ke madinah. saya masih tetap di uitm shah alam. saya masih di takuk yg lama. insyaallah, kejayaan kedua2 prof akan saya jadikan dorongan utk saya berjaya. bilakah saya boleh jadi prof juga agaknya?

setiap drpd kita mempunyai kelebihan masing2. utk berjaya, kita belajarlah drpd mereka yg berjaya. tetapi mereka yg gagal juga boleh memberi pengajaran kpd kita. jawatan bukan akademik bukan satu tugas hakiki seorang pendidik. tak perlu kita kejar. sebab ada hadith nabi berkaitan meminta jawatan dan tanggungannya nanti

Tiada ulasan: