Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Disember 17, 2008

Bos

Berjumpa dgn rakan sepejabat, bos atau staf kita banyak manafaatnya. Yg utama membolehkan kita memberi maklum balas utk kebaikan diri dan organisasi.

Ada bos konsep pintu sentiasa terbuka, tapi minda sentiasa tertutup. Saya cuba elakkan jumpa bos kecuali perlu. Tapi saya suka update bos dgn maklumat terkini utk kebaikan organisasi. Jika bos atau sejawat atau staf tidak jujur, 'cakap tak serupa bikin', saya akan jadikan sempadan. Rupa2nya, saya juga seorg bos. Pada awalnya tak biasa bagi kerja kpd staf kerana pengalaman mempunyai staf yg hanya makan gaji buta. Suruh buat kerja,(tugas hakiki) tak dibuatnya. Staf begini lebih sesuai kerja dikilang sardin.

Bukan senang jadi bos. Bukan mudah nak membezakan tukang ampu atau 'devil' dalam organisasi yg cuba pengaruhi kita.

Tiada ulasan: