Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Disember 20, 2008

Kematangan (2)

Semalam semasa berbincang dgn rakan sekerja, saya maklumkan bhw saya banyak berubah berbanding dulu2. Antara perubahan utama adalah cara saya respons kpd isu dan masalah.

Ianya hasil drpd kematangan saya (kot?). Lagi banyak ilmu dan pengalaman, lagi banyak kesedaran timbul. Lesen tetap ada untuk bertindak spt dulu. Maka sekarang saya lebih mendengar dahulu sebarang luahan daripada pihak lain sebelum saya respons. Tapi jika perlu 'immediate action', terima ya. Bagi yg rasa2 sbg 'nemesis' kpd saya, biarlah 'harimau' saya yg uruskan. Tidak perlu saya melayan tindakan yg tiada menunjukkan kematangan sesuai dgn usia.

Rakan saya terkejut bila mengetahui respons dahulu saya. 'Tak sangka org yg selalu tersenyum boleh bertindak sedemikian' antara kata rakan saya. Kematangan merubah tindakan kita.

Tiada ulasan: