Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Disember 20, 2008

Jadual Waktu (2)

Seperti saya nyatakan, isu jadual waktu merujuk kpd 3faktor utama, pensyarah, pelajar dan ruang belajar.

Pelajar fsr peringkat diploma di induk, ramai yg aktif dlm sukan. Maka kerap berlaku pelajar tidak dapat hadir kuliah dijadualkan. Jadi, bagaimana jika jadual kuliah mereka ini kita khaskan pada jumaat hingga ahad sahaja? Juga, kita panjangkan tempoh pengajian minima daripada 6sem kpd 8sem. Mereka perlu ambil minima 12jam kredit shj setiap sem. Pada hari isnin hingga khamis, mereka dpt libatkan diri dlm latihan dan aktiviti sukan. Ataupun, kuliah mereka hanya pada jam 8-11 pada isnin hingga jumaat.
Pada waktu siangnya, mereka dapat aktif dlm sukan.

Ini hanyalah cadangan saya. Maka saya harapkan respons berdasarkan kematangan diri.

Tiada ulasan: