Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Disember 19, 2008

Komunikasi

Komunikasi amat penting. Banyak masalah atau isu atau salahfaham timbul kerana tiada komunikasi atau salah komunikasi.

Saya menghadapai satu masalah berkaitan komunikasi. Jadi saya beri maklumbalas sebagai penambahbaikan atau penyelesaian terhadap masalah saya. Tetapi keputusan bukanlah ditangan saya, buat masa ini. Bukan senang apabila kita melaporkan kpd lebih drpd satu bos. Saya ada 4bos di organisasi saya. Saya faham, bila kerja perlu dilakukan, bos akan cari orang yg boleh buat kerja.

Tetapi perlulah ada kefahaman dan pemahaman di antara bos jika ingin win-win situation. mengikut satu kajian, ramai pekerja cemerlang meninggalkan organisasi kerana masalah dgn bos. Komunikasi adalah punca kpd masalah berlaku.

Tiada ulasan: