Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Disember 19, 2008

Keputusan Peperiksaan

Keputusan peperiksaan akan menghasilkan pelbagai reaksi daripada pelbagai pihak. Ada yg gembira dan ada yg sedih.

Jika keputusan menyamai atau melebihi jangkaan dan harapan, maka selalunya kita akan gembira (Jangan lupa bersyukur kpd Allah, dan berterima kasih kpd pihak2 yg terlibat). Tetapi jika sebaliknya, kita mesti menerimanya walau pun pahit. Tidak semua yg kita impikan akan kita perolehi. Yg penting, kita telah berusaha sebaik2nya. Jika tidak dapat apa yg kita impikan sekarang, 'Bukan rezeki kita'. Semaklah sebab keputusan tidak sebagaimana dijangkakan. lakukan tindakan pembetulan.

Saya juga tidak berpuas hati dgn keputusan saya. Saya perlu lebih fokus terhadap apa yg saya inginkan.

Tiada ulasan: