Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Disember 10, 2008

Keikhlasan Beramanah

Saya banyak terima komen drpd kawan2 berkaitan amanah dan ikhlas. Mereka komen, 'kenapa topik ini banyak diblogkan?'.

Saya seronok bila membaca tajuk keikhlasan di blog prof kamil. Maka bukanlah saya seorang mengharapkan keikhlasan drpd rakan2 setugas. Apabila mendengar atau melihat bgmana terdapat mereka yg bertugas bukan kerana organisasi, terasa amat marah, kecewa dan sedih. Amanah diberikan utk memperbaiki agama dan bangsa, tetapi digunakan utk peribadi. Organisasi tergadai, agama tergadai, bangsa tergadai, tidak mereka pedulikan.

Membaca Al-Quran dan terjemahan dapat mengurangkan kesedihan, kemarahan dan kekecewaan terhadap mereka yg tak amanah. Allah jua Yang Maha Adil PembalasanNya.

Tiada ulasan: