Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Disember 15, 2008

Staf Akademik UiTM

Adakah perbezaan ketara diantara staf akademik dan pensyarah? Adakah perbezaan diantara staf akademik uitm dgn staf akademik universiti lain?

Spt saya nyatakan, ramai yg anggap jadi staf akademik di uitm mudah kerjanya. maka ramailah yg nak jadi staf akademik di uitm. Ramai yg andaikan staf akademik di uitm adalah sbg pensyarah shj. masuk bilik kuliah dan bagi syarahan. Jika tiada syarahan, boleh balik ke rumah atau melilau di padang golf atau bursa saham, dsbnya. Maaf, satu tanggapan yg salah. Begitu juga, ramai bertanggapan jika pelajar cuti, kami staf akademik akan turut cuti. Jadi banyak masa dan tak sepadan dgn gaji diterima. Dukacita, sekali lagi meleset tanggapan tersebut.

jadi ramailah yg menyesal jadi staf akademik di uitm. Dan ramai juga yg tidak tepat dalam menjalankan amanah sbg staf akademik di uitm.

Tiada ulasan: