Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, April 20, 2013

Ada Yg Menghargai

penghargaan berkait penghormatan. penghormatan berkait pengiktirafan. pengiktirafan berkait ilmu dimiliki.

ada yg mengatakan bhw apa yg ada sy lakukan adalah tidak betul. ada yg mengatakan bhw saya akan dipandang rendah oleh ramai dgn apa yg telah saya lakukan. dan pelbagai andaian negatif.

walau bagaimana pun, sebenarnya hanya beberapa org shj yg berpandangan negatif. ianya berkaitan kepentingan peribadi. berkaitan mendapat duit tambahan. berkaitan harapan tidak dipindahkan. tetapi yg memberi komen positif adalah jauh lebih ramai. ramai yg bersetuju dgn apa yg telah saya lakukan. ramai yg kata patut dah lama dilakukan oleh mana2 pihak. yg bersetuju secara diam pun ramai. ramai yg menghargai. terima kasih.

ada yg berkata, yg tak buat sebelum ni sebab tak berani. walaupun tindakan adalah betul. takut kpd suara tinggi. takut kpd gelaran. takut kpd jelingan. tapi bak kata ramai, apa nak risau jika kita betul. yg perlu risau jika apa yg dilakukan adalah salah. dan tindakan yg bakal diambil ke atas tindakan yg salah.


Tiada ulasan: