Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, April 09, 2013

Matlamat Kita

apakah matlamat kita? apakah motivasi diri kita? adakah sejahtera dunia? adakah sejahtera akhirat?

matlamat memainkan peranan penting dlm hidup. dlm kaunseling, penetapan matlamat adalah penting. adakalanya dgn kesedaran, matlamat bertukar. atau matlamat tetap sama tetapi usaha dan jalan mencapai matlamat berubah.

apakah matlamat anda? matlamat saya adalah sejahtera dunia dan akhirat. saya ingin mengelak drpd berhutang yg dituntut kpd saya yg mana saya perlu jelaskan di akhirat. tapi akhirat mana nak dapat duit nak bayar hutang. dan saya rasa tak akan ada yg nak bagikan pahala yg dia ada utk bayar hutangnya. sebab kita inginkan sebanyak mungkin pahala dan seminima mungkin dosa.

maka rujuklah kpd kitab yg benar sbg panduan dan paduan hidup kita. semoga kita semua sejahtera dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: