Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, April 17, 2013

Perlu Jawab?

apabila kita lakukan sesuatu, akan ada yg bertanya. kenapa? buat apa? perlu ke? dan macam2 lagi. ada bertanya dgn niat baik. ada bertanya dgn niat tak baik.

jadi, perlukah semua soalan saya jawab. tak perlu. sebab ada soalan yg tak perlukan jawapan. dah terang lagi nak bersuluh. rugi tenaga dan masa. serta duit bateri utk lampu suluh.

saya suka yg datang jumpa saya terus. tadi ada yg berjumpa saya. dia dengar macam2 berkaitan saya dgn seorang tertentu. dan spt kata yg jumpa saya, manusia biasanya akan menyebelahi kaum perempuan. manusia akan andaikan yg teraniaya adalah kaum perempuan. maka sbg seorang yg terpelajar dan berpendidikan, beliau ingin kepastian drpd saya. tentang gosip. sebab dia pun turut terasa apabila dinyatakan 'orang takde anak tak tahu', 'kenapa masa yg ada tak pi cari jodoh'.

setelah saya jelaskan tentang keadaan berdasarkan persepsi saya, pelawat saya berpuashati. dia gembira sebab mendengar drpd dua belah pihak. dia sudah dapat menilaikan yg mana betul, yg mana kaki tipu. maka yg menipu makin kurang dihormati. alhamdulillah.

Tiada ulasan: