Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, April 11, 2013

Kita dan Kawan

itulah kebiasaan. kita akan tolong kawan kita. dan kawan kita akan tolong kawannya. jika kita baik, kawan kpd kawan kita adalah diri kita. maka kita berkawan utk kebaikan diri dan kawan kita.

selalunya kawan adalah mereka yg kita suka. seeloknya yg kita suka utk kebaikan bersama, pihak lain dan lain2. dan sebaiknya kita berkawan utk kita sejahtera dunia dan akhirat. seeloknya berkawan bukan sebab kepuasan material/dunia. maka seeloknya berkawan bukan berdasarkan kekayaan dunia seseorang.

keikhlasan dlm berkawan adalah penting. jangan hipokrit. memang ada yg berkawan berdasarkan jawatan. berdasarkan harta dunia. itu semua dunia bak kata kak Intan (kawan saya yang berpangkat datin). pilih lah kawan yg setia. kawan yg jaga kebaikan kita dunia dan akhirat. jangan pilih yg tidak asli dlm berkawan.

Tiada ulasan: