Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, April 22, 2013

Fikir Kereta

saya suka beli majalah kereta. saya suka tengok website kereta utk dijual. saya suka tengok kereta utk dijual.

saya suka tengok ajelah gambar kereta utk dijual. realitinya, nak dibeli kena fikir berkali2. fikir kemampuan nak bayar duit muka. fikir nak bayar bulan2. fikir kemampuan 'maintain'. fikir nak beli utk apa.

memang apabila dilihat gambar kereta terfikir nak beli. fikir seronoknya dapat miliki kereta yg mewah. tentu ramai nak tumpang. tentu ramai terpegun. tapi fikir punya fikir, kalau sebab nak riak, baik tak payah beli. terus menumpang ajelah.

Tiada ulasan: