Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, April 17, 2013

Jika Betul Jangan Risau

kita biasanya akan risau jika kita lakukan kesilapan dan kesalahan yg akan atau diketahui pihak lain. apabila pihak lain tahu kita buat silap atau salah maka kita risau tindakan sewajarnya akan diambil terhadap kita.

tapi jika kita buat kerja dgn betul. buat kerja dgn jujur. buat kerja dgn ikhlas. buat kerja utk kebaikan organisasi dan diri. buat kerja semaksima dgn kemampuan kita. perlukah kita risau? perlukah kita persoalkan jika kerja pihak lain secara betul, telus, tepat, ikhlas, untuk kebaikan organisasi kita persoalkan?

jika kita betul kenapa perlu kita risau. jika orang buat kerja dgn betul kenapa perlu kita risau. untuk pastikan kita betul kita perlu ada panduan. jika tak betul maka perlu dibetulkan. tapi jika niat kita buat kerja drpd awal bukan secara betul maka memang kita perlu risau. risau bukan shj tindakan sewajarnya di dunia tetapi juga di akhirat.

Tiada ulasan: