Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, April 02, 2013

Diam, Diam...

bertentangan dgn dengar..dengar.. diam, diam .. adalah arahan diberi oleh pemeriksa kepada barisan yg diperiksa. ianya tanda usaha meluruskan barisan adalah berjaya. adalah betul.

tapi diam tidak menjawab tidak semestinya kita setuju dgn apa yg dikatakan orang lain. adakalanya kita setuju. adakalanya kita tak setuju. jika tak setuju sebab kita dah malas nak hangatkan keadaan. sebab cakap pun tak guna. mungkin sebab kita tak betul macam mana nak betulkan orang lain. mungkin sebab jika kita betul pun, orang tersebut tak nak dengar kita. jadi kita diam ajelah. biarkan 'luncai terjun dgn labunya'. lagi dia terus bercakap, lagi terserlah ketidakbijaksaannya. lagi terserlah dia tidak pandai. tidak pandai membaca. tidak pandai berkata2.

dan ada yg mengatakan, 'jika kita tak boleh bercakap baik tentang seseorang atau dgn seseorang, lebih baik kita diam shj. malas dah nak layan. biarlah dia bercakap sendiri.

Tiada ulasan: