Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Disember 31, 2009

2010 Menjelang Tiba

Tepat jam 12.00tgh malam ini, kita akan masuk ke tahun 2010. Satu lagi tahun utk kita hadapi. Bagi saya, tahun baru bermula dgn 1 Muharam 1431 pada 18 Disember yg lepas.

Bagi uitm, tahun 2010 akan melihat satu perubahan iaitu seorang NC yg baru. Setelah lebih 8tahun bersama NC lama, uitm mendapat pemimpin baru. Bagi fakulti saya, 2010 juga dijangka akan membawa kpd dekan baru. Dekan yg sedia ada akan tamat tempohnya setelah 2tahun memegang jawatan. Saya hormati keputusan dekan sekarang yg sedar bhw tujuan utama seorang pensyarah adalah sebagai pensyarah bukannya memegang jawatan pentadbir akademik.

2010 juga dijangka akan berlaku perubahan kpd pemegang jawatan lain di fsr, TD2 dijangka berubah pemegangnya. KP2 belum pasti lagi. Saya doakan kpdNya agar mereka yg terpilih adalah kerana kesedaran untuk membawa kebaikan kpd organisasi. Bukannya bertujuan utk menggemukkan perut dan tembolok. Kuasa boleh buat kita lupa. Tetapi diakhirat kita akan diingatkan tentang tanggungjawab dan amanah yg datang bersama kuasa.

1 ulasan:

hisyamchemat berkata...

Jangan risau CEBAD. KP pun akan berubah. Hanya menanti hari dan pengganti.