Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Disember 05, 2009

Stroke atau Angin Ahmar

Nenek saya terkena stroke pada selasa lepas. ketika itu beliau sedang makan malam bersama2 saudara-mara. Alhamdulillah semasa beliau terkena stroke, beliau bersama orang lain. Kebiasaannya beliau hanya keseorangan sehingga seorang saudara lain akan datang ke rumahnya utk menemannya.

Memang stroke dan penyakit lain payah nak dijangkakan. Yang terdaya oleh kita adalah untuk berusaha mengelak drpd terkena. Tetapi jika sudah terkena, kita mestilah berusaha untukmenyembuhkan diri kita. Seorang staf bgtau saya bgamana ibunya terkena stroke pd bulan puasa lebih kurang jam 3pagi. malangnya pada ketika itu, bilik ibunya telah dikunci oleh ibunya daripada dalam. Hanya pd jam 9pagi setelah ibunya tidak keluar2 dari dlm bilik dan apabila diketuk2 pintu kedengaran suara ttp tidak difahami maksudnya, pintu terpaksa dipecahkan. Dan staf saya dan saudara maranya melihat ibu mereka terkena stroke tetapi telah lama jangkanya menyebabkan mulut ibunya telah pun senget.

Saya telah dimaklumkan oleh nenek saudara saya kejadian berlaku kpd nenek saya semasa saya dlm perjalanan bertugas ke ipoh. Walau bagaimana pun, saya tidak diminta utk pulang melihat nenek saya. Maka hanya 2adik2 saya dan ayah saya telah pulang ke kelantan pd pagi rabu. Ibu saya pula baru sampai di kelantan pd jam 7ptg tadi kerana beliau baru pulang dr luarnegara semalam. Bersama kita doakan agar nenek saya dipulihkan Allah drpd stroke atau angin ahmar.

Tiada ulasan: