Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Disember 09, 2009

Hutan dan Kehidupan

Saya berpeluang berjumpa dgn seorang yg tugasnya dahulu sebagai ketua pasukan dan kem di hutan semasa muda. Beliau pernah ditawarkan utk menjadi pegawai VAT 69. Walau bagaimana pun, ketuanya meminta beliau terus bersama pasukan yg sedia ada.

Walau pun beliau seorang berpangkat tinggi (ada beberapa bintang), beliau seorang yg rendah diri. Semasa berkongsi pengalaman berada di dalam hutan, beliau terkenang zaman mudanya. Beliau bertanggungjawab menjaga keselamatan negara. Dan saya menawarkan kepada beliau untuk merasai kembali keseronokan berada di dalam hutan. Beliau pula menawarkan saya untuk mengiring pasukan mendaki Gunung Kinabalu. Tetapi saya terpaksa berterus terang dgn beliau bhw saya tidak bersedia utk melakukan pendakian Gunung KInabalu dlm masa terdekat. Insyaallah dlm masa 6 bulan.

Saya tidak boleh berkongsi melalui perkataan keseronokan berada di taman negara. Seperti kata seorang sahabat, kita perlu mengalaminya sendiri. Dan jika kita ingin kembali semula ke tempat di hutan, maka kita fahami akan nikmat anugerah Allah melalui alam milik Nya.

Tiada ulasan: