Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Disember 24, 2009

Apabila Ketua Cuti

Time hujung tahun ni, ramai bos2 cuti. Semua nak habiskan cuti. Jadi ramailah yg seronok di ofis pabila bos takde.

Di tempat saya pun ramai bos2 cuti, termasuk saya (perasan bos). Tapi staf tak ambil peluang tuang kerja. Satu petanda yg baik. Mereka bersikap amanah. Mereka tahu,walau pun bos tak ada, Allah Maha Melihat dan Maha Mengetahui. Jadi kita mesti sentiasa menjalankan tugas dgn penuh amanah. Tidak perlu bermuka2. Tidak perlu menunjuk2 bekerja bila bos ada shj. Kita bekera sebagai persediaan bekalan akhirat juga.Bukan hanya untuk kesenangan di dunia.

Masalah saya, saya ramai bos. Sampai ada yg dah merajuk dgn saya. Tapi saya perlu utamakan yg utama. Jadi sekarng adalah di InED. maka saya terpaksa ke pejabat walau pun cuti kerana sehingga Mac 2010, saya ke luar stesen. Alhamdulillah, staf saya tak tuang kerja walau pun saya tiada di pejabat. ini memberi gambaran positif terhadap komitmen staf dan tunjukajar ketua (?). kepimpinan melalui teladan.

Tiada ulasan: