Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Disember 31, 2009

Pemimpin dan Amanah Dipikul

Saya dimaklumkan oleh kawan2 bhw NC UiTM sejak 2001 akan tamat tempohnya pada hari ini. Petang tadi diadakan majlis perpisahan oleh jabatan korporat. Saya tidak hadir kerana rehat di rumah (kan dpt sijil kesihatan/sakit).

Pemimpin akan datang dan pergi. Setiap pensyarah berpeluang dilantik sebagai pentadbir akademik. Saya sekarang sebagai ketua kepimpinan kualiti. sebelumnya saya sebagai ketua program. Kedua2nya saya tidak minta. tetapi saya telah dijemput oleh ketua organisasi berkaitan untuk mengisi borang utk jawatan tersebut.

Pada 2007, saya mendapat pelbagai permintaan untuk mengisi jawatan sebagai pentadbir akademik iaitu semasa saya ketua program. saya tolak atas beberapa alasan. yang utama, tujuan utama saya di uitm adalah ingin menjadi seorang pensyarah. walaupun jawatan datang dengan imbuhan tertentu, saya tidak terpikat. pada 2009 pun saya turut dipelawa ke sebuah jabatan lain sebagai pentadbir akademik. saya tolak kerana tempoh saya dgn ined belum lengkap.

walau bagaimana pun, kita mesti SEDAR bahawa setiap jawatan datang dengan kuasa dan tanggungjawab. jika kita tidak amanah, eloklah tolak awal2. integriti sangat2 penting dalam kehidupan. diakhirat adalah mahkamah Yang Maha Adil.

Tiada ulasan: