Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Disember 22, 2009

Macam Nak Balik Raya Naik Bas

Kita biasa dengar pada musim cuti raya, akan ada yg beli tiket bas, tapi bila time nak naik bas, bas tak ada. rupa2nya beli tiket hantu (phantom). Pengalaman pada sabtu malam ahad beberapa hari lepas hampir sama berlaku kpd saya.

Selepas pengalaman 8jam jaga LT Bayan Lepas pada khamis lepas, saya sceptical tentang penerbangan saya ke kota bharu dgn syarikat penerbangan negara kita. Dan saya terpaksa memandu kereta sendiri kerana tiada kenderaan rasmi utk menghantar saya ke klia. Saya turun awal sedikit kerana nak mengelak pengalaman semasa nak 'check-in' ke alor setar pd isnin lepas. alhamdulillah, saya tiada masalah check in.

Dan saya berada di ruang menunggu sebagaimana diperlukan. Tapi, tunggu punya tunggu, kami tidak dpt naiki kapal terbang sbgmana tertera di tiket iaitu 6.05 ptg utk penerbangan 6.25ptg. Tunggu punya tunggu tapi tiada makluman drpd petugas MAS sehinggalah pd jam 7mlm. Kami dimaklumkan penerbangan ditukar kpd 7.50mlm. dan alasannya adalah TIADA PILOT DAN CABIN CREW. kah3. inilah pengalaman pertama saya dimana kapalterbang sedia menunggu tetapi tiada anak kapal. Maka kami bertukar ke kapal terbang lain.

alhamdulillah saya disambut di LT Sultan Ismail Kota Bharu pada jam 9.15mlm, lewat 1 1/2jam drpd saya maklumkan kpd wakil kptm kb. terima kasih kpd wakil kptm kb yg sabar menanti saya.

Tiada ulasan: