Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Disember 05, 2009

Hanyalah Persinggahan

Dunia hanyalah persinggahan. Destinasi sebenar dan mutlak adalah akhirat. Dunia adalah tempat persediaan. Akhirat adalah tempat penentuan.

Mereka yg kita kenali ada yg akan singgah hanya sekejap sahaja dlm hidup kita.Ada yg akan singgah lebih lama drpd yg lain. Yg kita inginkan adalah mereka yg kita kenali sbg saudara,sahabat atau selain itu akan membantu kita utk kehidupan sejahtera di dunia dan di akhirat.Maka beruntunglah jika kita berjumpa dgn seseorang yg dpt memberi kesan positif kpd kita di dunia walau hanya sekejap sahaja. Kita juga beruntung jika berjumpa dgn seseorang yg hanya memberi kesan negatif terhadap kehidupan kita di dunia shj.Kepada kesemuanya yg kita berpeluang berkenalan, kita eloklah mengucapkan terima kasih.

Kita tidak dpt lari drpd berjumpa dgn mereka yg kita sayang tetapi hanya sekejap sahaja di dunia ini. Yang penting, kita doakan agar mereka ini sejahtera dunia dan akhirat. Jodoh adalah satu drpd perkara ketentuan Allah. Kita bersyukur dgn ketentuan sebagaimana kita inginkan. Kita redha jika ketentuan tidak seperti kita inginkan.

Tiada ulasan: