Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Disember 23, 2009

Tugas dan Jawatan

Jawatan hakiki saya adalah sebagai pensyarah. Jawatan sekarang sebagai pentadbir akademik. baru2 ini nama jawatan saya bertukar kepada Ketua Unit Kepimpinan dan Kualiti. UKK. UKK yg saya kenali dahulu adalah Unit Kerjaya dan Kaunseling, ITM.

Apabila tahun baru menjelang, akan berlaku pertukaran pemegang jawatan pentadbir akademik. Tahniah kpd PM Dr Syed Jamil, Pengarah baru i-Learn. Beliau dahulunya mantan Timbalan Pengarah PPJJ InED. Sebelum pertukaran nama jawatan, beliau adalah Ketua PPJJ.

Ada yg saya faham jawatan hakiki adalah pensyarah. tetapi tergila2kan jawatan pentadbir akademik. Apakah yg dikejar mereka ini? Elaun? Status? Atau sebab sebenarnya tidak boleh menjadi seorang akademik? Kalau memang tidak boleh menjadi seorang akademik, maka lebih baik letak jawatan sahajalah sebagai pensyarah. Mohon semula sebagai pentadbir. Ingatlah bhw kita perlu menjawab amanah yg diberi kpd kita sebagai pensyarah. Jawatan tidak boleh dibawa mati.

Tiada ulasan: