Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Disember 27, 2009

SKT 2009 dan 2010

Saya masih dlm proses melengkapkan skt 2009 saya. Saya telah pun berbincang dgn staf saya prestasi beliau utk 2009. Dan beliau bersetuju dgn penilaian yg saya berikan.

Bukan mudah nak lengkapkan borang skt tahunan. Pada awal tahun pun semasa nak buat perancangan, saya terpinga2 juga. Apakah sasaran kerja saya utk tahun baru. Berdasarkan kpd apa saya akan tetapkan skt saya? Adakah sebarang panduan utk dijadikan rujukan?

Semasa saya sasarkan skt 2009, bos di ined bgtau saya ianya lebih kpd seorang staf akademik, bukan sbg ketua upk ined. Maka saya pun lihat bhw sebenarnya masa saya 4hari drpd 5 hari seminggu adalah di ined. Maka sasaran kerja saya perlu sesuaikan masa mingguan saya.

Bukannya mudah nak buat perkiraan tepat. Tambah2 lagi, saya juga ahli kpd beberapa JK peringkat universiti. Dan bos saya selain drpd pengarah ined dan dekan fsr adalah pnc inqka, pnc penyelidikan, tnc p&i, tnc ji&m, tnc hep, tnc a&a, dan lain2 lagi. Bagaimana dgn 2010 nanti?

3 ulasan:

Amar berkata...

Saya amat memahami apa yang diperkatakan oleh En. Badrol tu, SKT yang dibuat bukan hanya untuk kita sahaja tetapi perlu disesuaikan dengan SKT staf bawahan yang ada dan yang lebih penting sasaran unit atau organisasi kita tercapai. Untuk tetapkan SKT ni perlulah tetapkan sasaran yang boleh dicapai. Tak guna tetapkan sasaran yang kita sendiri tak mampu buat atau mencapainya.

cebad berkata...

saya setuju. siapakah yg boleh tolong sediakan panduan utk skt?

cebad berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.