Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Disember 08, 2009

Jaga Diri Kita

Minggu lepas semasa di UiTM Arau, saya sakit kepala. Berdenyut2. Selepas makan ubat dari unit kesihatan uitm, saya tidur bermula sebelum jam6petang. Saya bangun pd 12.30tgh malam utk solat maghrib dan isyak secara jamak dan qasar. Setelah itu saya sambung tidur setelah makan dua biji lagi ubat. Bangun 6.15pagi utk subuh dan telan 2biji lagi ubat kemudian sambung tidur lagi.

Tadi dlm perjalanan balik dr kuala tahan, kepala saya berdenyut2 lagi. Saya telan 2biji ubat apabila sampai di Genting Sempah. Lega sedikit. Sampai di InED, kepala kembali berdenyut. Balik ke rumah, saya telan lagi 2biji ubat. Setelah difikir2, saya rasa saya kena sakit darah tinggi. Teragak2 nak ke futsal, tetapi setelah difikirkan bhw kemungkinan 2 minggu lagi baru boleh berfutsal, maka saya berfutsal juga tadi. Semasa berfutsal, tiada sakit kepala. Sekarang, sakit kepala semula. Mungkin juga sebab kurang air dlm badan?

Saya tanyakan adik saya punca nenek saya kena stroke. Mungkin kerana berlaku blood clot dalam salur darahnya. Maka adik saya pesan untuk sentiasa bersenam. Makan minum kita perlu juga jaga. Dan tentang makanan akan menjadi cabaran kerana saya akan menjadi tetamu ke tempat2 yg akan saya lawati sehingga hujung bulan februari 2010.

Tiada ulasan: